|
| | Dane techniczne: Fiat 128, Fiat 128 Rally, Fiat 128 Iava, Zastava 1100, Fiat 128 Sport Coupe, Fiat 128 Sport 3P, Seat 128 Sport 3P, Seat 1200/1430 Sport, Fiat X 1/9 Bertone |
| | Od lewej: Fiat 128 Sport 3p, Fiat 128 Familiare, Fiat X 1/9 Bertone |
|
| |
FIAT 128 SEDAN ( RALLY, IAVA ) |
|
ZASTAVA 1100 ( MEDITERAN ) |
|
FIAT 128 KOMBI ( FAMILIARE, PANORAMA ) |
|
MORETTI 128 COUPÉ ( FIAT 128 ) |
|
FIAT 128 SPORT COUPÉ |
|
FIAT 128 SPORT 3P ( SEAT 128 SPORT 3P ) |
|
SEAT 1200/1430 SPORT |
|
FIAT X 1/9 BERTONE |
|
|
| | Dane techniczne: Fiat 128, Zastava 1100 | |
|
|
|
| Dane techniczne | Fiat 128 1300 Zastava 1300** | Fiat 128 1100 Zastava 1100 | | Nadwozie: | samonośne, 2- drzwiowe lub 4-drzwiowe (Sedan) 3-drzwiowe lub 5-drzwiowe (Kombi) 3-drzwiowe lub 5-drrzwiowe (Hatchback), 5- miejscowe, stalowe | | Silnik: | 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy,
chłodzony cieczą umieszczony poprzecznie
z przodu, nachylony pod kątem 20° do przodu,
napędza koła przednie | | Średnica cylindra x skok tłoka/ pojemność skokowa: | 86x55,5 mm/ 1290 cm3 lub 86,4x55,5 mm/ 1302 cm3 | 80x55,5 mm/ 1116 cm3 | | Moc maksymalna: | Od 44 kW = 60 KM - DIN przy 6000 obr./min, ( 47,6 kW = 65 KM - DIN przy 5500 obr./min**- prod. od 1983r. ) do 58,5 kW = 80 KM - DIN przy 6500 obr./min | Od ( 33,1 kW = 45 KM - DIN przy 5400 obr./min * - prod. od 1977r. ) 40,5 kW = 55 KM - DIN przy 6000 obr./min do 48,5 kW =66,2 KM -DIN przy 6800 obr./min | | Maksymalny moment obrotowy: | Brak Danych | 77,5 Nm (7,9 kGm) przy 3000 obr./min | | Stopień sprężania: | 8,8:1 (1100) lub 9,2:1 (Zastava 1100) lub 9,2:1 (1300) lub 9,8:1 (1300) lub 7,8:1 (1100*) lub 9,1:1 (Zastava 1300**) | | Skrzynia biegów: | 4-biegowa, lub 5-biegowa całkowicie synchronizowana | | Hamulce: | 2-obwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe z korektorem siły hamowania, ręczny mechaniczny działa na koła tylne | | Ogumienie: | 145 SR 13" | | Zawieszenie | | | przednie: | wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson, stabilizator, skośne drążki reakcyjne | | tylne: | wahacze poprzeczne, szeroki resor poprzeczny, amortyzatory teleskopowe | | Wymiary: | 3840 x 1590 x 1420 mm | | Rozstaw osi: | 2450 mm | | Masa własna: | Od 785 kg do 805 kg (Sedan) Od 835 kg do 856 kg (Kombi) Od 835 kg do 855 kg (Hatchback) | | Prędkość maksymalna: | 145 km/h (60 KM) 175 km/h (80 KM) | 130 km/h (45 KM)* 135 km/h (55 KM) 150 km/h (66 KM) | | Przyspieszenie 0..100 Km/h | Brak Danych | 16,1 s | | Czas pokonania 1 km ze startu stojącego | Brak Danych | 37,13 s |
|
|
| | Dane techniczne: Fiat 128 Sport Coupé, Fiat 128 Sport 3p, Seat 128 Sport 3p, Seat 1200/1430 Sport | |
|
|
|
| Dane techniczne | Fiat 128 Sport Coupé 1300 (Sport 3p) Seat Sport | Fiat 128 Sport Coupé 1100 (Sport 3p) Seat Sport | | Nadwozie: | samonośne, 2- drzwiowe lub (3- drzwiowe Sport 3p), 4- miejscowe, stalowe | | Silnik: | 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy,
chłodzony cieczą umieszczony poprzecznie
z przodu, nachylony pod kątem 20° do przodu,
napędza koła przednie | | Średnica cylindra x skok tłoka/ pojemność skokowa: | 86x55,5 mm/ 1290 cm380x71,5 mm/ 1438 cm3 | 80x55,5 mm/ 1116 cm373x71,5 mm/ 1197 cm3 | | Moc maksymalna: | 55,2 kW = 75 KM - DIN przy 6600 obr./min56,6 kW = 77 KM - DIN przy 5600 obr./min | 47 kW = 64 KM - DIN przy 6000 obr./min49,3 kW = 67 KM - DIN przy 5800 obr./min | | Maksymalny moment obrotowy: | 100 Nm (10,2 kGm) przy 3900 obr./min112 Nm (11,5 kGm) przy 3500 obr./min | 87,3 Nm (8,9 kGm) przy 4100 obr./min103 Nm (9,2 kGm) przy 3800 obr./min | | Stopień sprężania: | 9,2:1, 8,8:1 (Seat 1200), 9,1 (Seat 1430) | | Skrzynia biegów: | 4-biegowa, całkowicie synchronizowana | | Hamulce: | 2-obwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe z korektorem siły hamowania, ręczny mechaniczny działa na koła tylne | | Ogumienie: | 145 SR 13" | | Zawieszenie | | | przednie: | wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson, stabilizator, skośne drążki reakcyjne | | tylne: | wahacze poprzeczne, szeroki resor poprzeczny, amortyzatory teleskopowe | | Wymiary: | 3808 x 1560 x 1310 mm 3670 x 1550 x 1250 mm (Seat1200/1430) | | Rozstaw osi: | 2223 mm 2200 mm (Seat120/1430) | | Masa własna: | 815 kg, 850 kg (Sport 3p), 800 kg (Seat 1200/1430) | | Prędkość maksymalna: | 160 km/h 164 km/h (Seat 1430) | 150 km/h 157,2 km/h (Seat 1200) | | Przyspieszenie 0..100 Km/h | 12,2 s (12,3 s Sport 3p) | 15 s | | Czas pokonania 1 km ze startu stojącego | 35 s 33,7 s (Seat 1430) | 36 s 35,2 s (Seat 1200) |
|
|
| | Dane techniczne: Fiat 128 Rally | |
|
|
|
| Dane techniczne | Fiat 128 Rally 1300 | Fiat 128 Rally 1600 | | Nadwozie: | samonośne, 2- drzwiowe, 5- miejscowe, stalowe | | Silnik: | 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy,
chłodzony cieczą umieszczony poprzecznie
z przodu, nachylony pod kątem 20° do przodu,
napędza koła przednie | | Średnica cylindra x skok tłoka/ pojemność skokowa: | 86x55,5 mm/ 1290 cm3 | 80x68 mm/ 1580 cm3 | | Moc maksymalna: | 60 kW = 82 KM - DIN przy 6600 obr./min | 68,1 kW = 93 KM - DIN przy 6600 obr./min | | Maksymalny moment obrotowy: | 98,5 Nm (10,02 kGm) przy 4600 obr./min | 156,9 Nm (16 kGm) przy 3600 obr./min | | Stopień sprężania: | 9,8:1 | | Skrzynia biegów: | 4-biegowa, lub 5-biegowa całkowicie synchronizowana | | Hamulce: | 2-obwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe z korektorem siły hamowania, ręczny mechaniczny działa na koła tylne | | Ogumienie: | 145 SR 13" | | Zawieszenie | | | przednie: | wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson, stabilizator, skośne drążki reakcyjne | | tylne: | wahacze poprzeczne, szeroki resor poprzeczny, amortyzatory teleskopowe | | Wymiary: | 3886 x 1590 x 1390 mm | | Rozstaw osi: | 2448 mm | | Masa własna: | 805 kg. | | Prędkość maksymalna: | 170 km/h | 175 km/h | | Przyspieszenie 0..100 Km/h | 12,5 s | 9,5 s | | Czas pokonania 1 km ze startu stojącego | 32 s | 30 s |
|
|
| | Dane techniczne: Fiat 128 Iava Fiat 128 Iava 1300 (100 KM) | |
|
|
|
| Dane techniczne | Fiat 128 Iava 1300 TV | Fiat 128 Iava 1100 TV | | Nadwozie: | samonośne, 4- drzwiowe, 5- miejscowe, stalowe | | Silnik: | 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy,
chłodzony cieczą umieszczony poprzecznie
z przodu, nachylony pod kątem 20° do przodu,
napędza koła przednie | | Średnica cylindra x skok tłoka/ pojemność skokowa: | 86x55,5 mm/ 1290 cm3 | 80x55,5 mm/ 1116 cm3 | | Moc maksymalna: | 60 kW = 82 KM - DIN przy 6750 obr./min | 51,2 kW = 70 KM - DIN przy 7000 obr./min | | Maksymalny moment obrotowy: | Brak Danych | Brak Danych | | Stopień sprężania: | 8,9:1 (1300) 8,8:1 (1100) | | Skrzynia biegów: | 4-biegowa całkowicie synchronizowana | | Hamulce: | 2-obwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne bębnowe z korektorem siły hamowania, ręczny mechaniczny działa na koła tylne | | Ogumienie: | 145 SR 13" | | Zawieszenie | | | przednie: | wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson, stabilizator, skośne drążki reakcyjne | | tylne: | wahacze poprzeczne, szeroki resor poprzeczny, amortyzatory teleskopowe | | Wymiary: | 3884 x 1590 x 1420 mm | | Rozstaw osi: | 2448 mm | | Masa własna: | 825 kg. | | Prędkość maksymalna: | 160 km/h | 160 km/h | | Przyspieszenie 0..100 Km/h | Brak Danych | Brak Danych | | Czas pokonania 1 km ze startu stojącego | Brak Danych | Brak Danych |
|
|
| | Dane techniczne: Fiat X 1/9 Bertone | |
|
|
|
| Dane techniczne | Fiat X 1/9 Bertone 1300 | Fiat X 1/9 Bertone 1500 | | Nadwozie: | samonośne, 2- drzwiowe, 2-miejscowe | | Silnik: | 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy,
chłodzony cieczą umieszczony poprzecznie tuż przed osią tylną
napędza koła tylne | | Średnica cylindra x skok tłoka/ pojemność skokowa: | 86x55,5 mm/ 1290 cm3 | 86,4x53,9 mm/ 1499 cm3 | | Moc maksymalna: | 53,5 kW = 73 KM - DIN przy 6000 obr./min, | 62,5 kW = 85 KM - DIN przy 6000 obr./min | | Maksymalny moment obrotowy: | 97,3 Nm (9,9 kGm) przy 3400 obr./min | 117,6 Nm (12 kGm) przy 3200 obr./min | | Stopień sprężania: | 8,9:1 (1300) lub 9,2:1 (1300/1500) | | Skrzynia biegów: | 4-biegowa, lub 5-biegowa całkowicie synchronizowana | | Hamulce: | 2-obwodowe ze wspomaganiem, przednie tarczowe, tylne tarczowe z korektorem siły hamowania, ręczny mechaniczny działa na koła tylne | | Ogumienie: | 145 SR 13" | | Zawieszenie | | | przednie: | wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson, stabilizator, skośne drążki reakcyjne | | tylne: | wahacze trójkątne o szerokim rozstawie ramion, wysokie kolumny amortyzatorów teleskopowych z zamocowanymi w górnej cześci sprężynami spiralnymi | | Wymiary: | 3970 x 1570 x 1180 mm | | Rozstaw osi: | 2200 mm | | Masa własna: | 920 kg 1500 (880 kg 1300) | | Prędkość maksymalna: | 170 km/h | 180 km/h | | Przyspieszenie 0..100 Km/h | 13,4 s | 11,7 s | | Czas pokonania 1 km ze startu stojącego | 34,7 s | 32,3 s |
|
|
| | Jednostka napędowa ze skrzynią biegów, układ kierowniczy Fiata 128 oraz zawieszenie przednie (wahacze poprzeczne, zwrotnice kolumnowe typu McPherson, stabilizator, skośne drążki reakcyjne) |
|
|
| | Zawieszenie tylne Fiat 128 (wahacze poprzeczne, szeroki resor poprzeczny, amortyzatory teleskopo |
|
|
| | Przednie (z lewej) i tylne zawieszenie kół samochodu Fiat 128 | |
|
Komora spalania samochodu Fiat 128. | | Europejskie normy, określające stopień zanieczyszczenia powietrza przez szkodliwe składniki wydalane ze spalinami, skłoniły konstruktorów do zmiany kształtu komory spalania w silnikach wszystkich odmian Fiatów 128. W okolicy świecy zapłonowej zmieniono promień wklęsłości komory na bardziej łagodny, zmianę kształtu widzimy również z lewej strony rysunku. Komora ma teraz mniejszą objętość, zwiększył się więc stopień sprężania z 8,9 do 9,2. Przez zmniejszenie wgłębień w ukształtowaniu komory spalania jest ona teraz mniej skomplikowana, uzyskano korzystniejszy rozkład temperatur i lepsze zawirowanie mieszanki palnej paliwa z powietrzem, a tym samym dokładniejsze jej spalanie. | |
|
| | Już w latach 70-tych. Fiat zwracał uwagę na sprawy bezpieczeństwa swoich konstrukcji. Na rysunku z lewej strony przedstawione są strefy kontrolowanego zgniotu w samochodzie Fiat 128 pochłaniające energię zderzenia. Na ciemno zaznaczone są wzmocnione profile zamknięte stanąwiące szkielet nośny nadwozia. | |
|
| | Schemat obiegu powietrza w samochodzie Fiat 128, przy użyciu wentylacji "bezprzeciągowej". | |
|