SPOTKANIA MIŁOŚNIKÓW FIATA 128 W NIEMCZECH
INDEX
Nowe relacje 2004 >>
 Spotkania miłośników Fiata 128
Poniżej znajdują się krótkie relacje ze zlotów miłośników Fiata 128, odbywających się w Niemczech i Austrii.
Opracowanie na podstawie
www.Fiat128.de, tłumaczył z niemieckiego Bogusław Gajewski.
CLASSIC MOBIL: EDYCJA 2003
 Powodzenie tegorocznej edycji Classic Mobil 2003 zawdzięczamy udziale telewizji. Otrzymaliśmy wiele gratulacji oraz słów uznania nie tylko z Niemiec ale również z zagranicy, za które jeszcze raz chcielibyśmy serdecznie podziękować.
 
 Na wystawie znalazł się Fiat 128 z 1970 r. z silnikiem po tuningu o pojemności 1150 cm3 należący do klubowicza Jürgena Lingga oraz Fiat 128 Coupé z 1972 r. nalezący do Jörga Völkera, który przybył ze swoim ojcem. Opisane Coupé znajduje się w orginalnym stanie od nowości.
 
 Fiat 128 Kombi został użyczony od naszego klubowicza Andreasa Webera. Ten rzadki okaz (128) nadal jest niezmiennie lubiany. Duża przestrzeń bagażowa z dużymi tylnymi dzwiami jest tak samo ceniona wśród użytkowników jak 33 lata temu. Od 1970 r. Fiata 128 kombi można było kupić na rynku niemieckim. Opisany samochód jest Fiatem 128 kombi CL z 1978 r. z silnikiem i ostprzętem pochodzącym od Fiata Uno (Do Fiata Uno były montowane silniki 1.1 l. oraz 1.3 pochodzące od Fiat 128 przyp. aut.)
CLASSIC MOBIL: EDYCJA 1999
 Pierwsze spotkanie klubu z cyklu Classic Mobil, odbyło się w Monachium. Wtedy wystawiliśmy samochody w oryginalnym stanie: Fiata 128 Rally z 1972 r., Fiata 128 Sedan z pierwszej serii z 1970 r. oraz Fiata128 Coupé SL z 1972 r. Ponadto na wystawie był wystawiony Fiat 128 Sport 3p z 1977 r. po tuningu. Ponadto prezentowaliśmy modele, zdjęcia oraz ciekawostki.
CLASSIC MOBIL: EDYCJA 2000
 Drugie spotkanie odbyło się z udziałem samochodów wyścigowych, oraz ich kierowców.
Na wystawie zostały wystawione: Fiat 128 Coupé SL z 1973 r., Fiat 128 Sedan z 1970 r. oraz Fiat 128 Sport 3p z 1977 r. Wszystkie samochody,
obecnie znajdują się w zespole rajdowym.
Drugiego dnia natomiast zorganizowaliśmy spotkanie z kierowcami rajdowymi, którzy zostali bardzo serdecznie przyjęci.
CLASSIC MOBIL: EDYCJA 2001
 Trzecie spotkanie. Tym razem nie mieliśmy tak dużo powierzchni wystawowej jak w poprzednich latach. Mimo tego mieliśmy miejsce przy tłumie zwiedzających, publiczność dopisała i tkwiła u nas a nie gdzie indziej. Ludzie woleli oglądać samochody z którymi mogli się identyfikować. W tłumie można było często usłyszeć podobne westchnienia
" Miałem kiedyś taki ..."
 
 Na wystawie były wystawione: Fiat 128 Sport 3p z 1977 r. należący do klubowicza Josefa Aignera, Fiat 128 Sedan z 1973 r. był znany ze styczniowego Autotuning 2001. Auto należy do klubowicza Jürgena Beckera. Jak każdego roku spotkaliśmy wielu klubowiczów z naszego klubu, którzy przybyli aby "załadować akumlatory" i przygotować się do nowego sezonu 2001.
 
 Wkład klubowiczów oraz firm które wspierają nas finansowo przyczyniły się do tego, że tegoroczna edycja Classic Mobil (2001) osiągnęła duży sukces.
38 OGÓLNONIEMIECKI ZLOT KLUBU W REGENSBURGU 29.05-1.06.2003
 38 Ogólnoniemiecki zlot klubu odbył się w dniach od 29.5.2003 do 1.6.2003 r. w Regensburgu. Za miejsce postoju wybraliśmy niedaleki kamping. Pierwszym punktem spotkania było spotkanie w Salonie Fiata Weger (Fiat-Autohaus Werger) w centrum Regensburga. Gdy tam dotarliśmy czekało na nas sporo znajomych i przyjaciół. Byli również kierowcy Fiatów, który przybyli z dalekiej północy. Wspaniałością
 
 w spotkaniach ogólnoniemieckich jest różnorodność samochodów. Wystawa samochodowa na Dultplatz z jazdą zręcznościową prezentowaną na Fiacie Stilo. Sesja zdjęciowa z wszystkimi z zarządu Klubu Fiata (Fiat Clubs). Serdeczne podziękowania dla klubu Fiata "Torino" w Regensburgu.Wspaniałe chwile spędziliśmy z wami, będąć miłymi gośćmi
INNE SPOTKANIA KLUBU PRZY OGÓLNONIEMIECKIM ZLOCIE W 2001 R.
 Pod koniec tygodnia w Zielone Świątki byliśmy, gośćmi na Rajdzie Rally w Ebern, koło Bambergu,
gdzie naturalnie nasz przyjaciel, Reinhard Heinz nieźle wyglądał w swoim zagrzewanym 128.

Przygotowania w strefie serwisowej. Sliki są montowane do samochodu.

 
 Razem można było obejrzeć wiele rzadkich samochodów m.in. dużo było
NSU, Porsche, Ford'ów i oczywiscie 128. Walka o pierwsze miejsce rozegrała się między Jürgenem Beckerem a Alfredem Wächterem

 
REPORAŻ DLA TELEWIZJI DSF Z CYKLU "MOTORVISION CLASSIC"
 Na 31 maja 2002 otrzymaliśmy od telewizji DSF termin kręcenia reportażu poświęconego samochodowi Fiat 128. Wszystkie samochody ustawiliśmy w/g serii oraz samochodami wyscigowymi uczestniczacymi w zlocie. (Reportaż z tego filmu został również zmieszczony w magazynie "Motor Klassik"przyp. aut.)
 
 Zdjęcia były robione z wielkim rozmachem. Ekipa filmowa z dziennikarzem motoryzacyjnym Frankiem Mühlingem okazywała nam oraz samochodom duże zainteresowanie przez co byli uznawani za profesionalistów.
 
 Pojazdy: Fiat 128 Rally z 1972 r., Fiat 128 Coupé z 1972 r, oraz Fiat 128 Sedan z 1970 r. Wszystkie pojazdy są w orginalnym (nieodrestaurowanym) stanie od nowosci oraz doskonałym stanie technicznym.
 
 Z niecierpliwością czekaliśmy z naszymi sportowymi samochodami aż do wieczora, co nam się opłaciło.
 
 Jörg Völker jechał w swoim 128 Sport w klasie 1150cm3 przy H-Cup
 
 Jürgen Lingg w swoim sportowym 128 sedan. Zbudowany w 1970 r. przez Trivellato. Po raz pierwszy od 22 lat w akcji.
 
 Siegfried Stockinger w swoim 128 Coupe przygotowanym przez Hörmann
 
 Alfred Wächter w swoim 128 Rally
 
 Andreas Schlemmer w swoim 128 Sport 1300 cm3 z elektronicznym wtryskiem paliwa
 
 Dla nas był to zakręcony dzień, który dał nam wiele radości. Wieczór pozwolilismy sobie zakończyć przy zimnym piwie oraz steku z grilla. Korzystając z obecnosci dziennikarza Franka Mühlinga chcielibyśmy podziekować naszym sponsorom: Hörmann Motorsport oraz wielu innym z Zrzeszenia Bezpieczeństwa Jazdy ADAC w Kempten za udostępnienie toru oraz zaplecza.
34 OGÓLNONIEMIECKI ZLOT FIATA W ZITTAU / OBERLAUSITZ
 W dniach od 9 do 12 maja 2002 odbywał się ogólno-niemiecki zlot Fiata w Zittau / Oberlausitz. Musieliśmy pokonać 800 km 128 Rally. Śniadanie z bagażnika, oraz piękna pogoda czego można pragnąć więcej. Niestety na zlocie byli tylko Alfred jedyny z naszego klubu oraz ja (Jürgen).
 
 Klub w Oberlausitz zadał sobie dużo trudu aby stworzyć ciekawy program imprezy.Dla nas ten zlot był świetną zabawą, dzięki której poznaliśmy
nie tylko kraj ale również nowych ludzi,
Przez cały czas towarzyszyła nam wspaniała pogoda.
SPOTKANIE KLUBOWICZÓW FIATA 128 W STEYREGG K/ LINZU W AUSTRII
 W dniach od 6 do 8 lipca 2001 odbyło się coroczne spotkanie klubu w Austrii. Nasz klubowicz z Austrii Gerhard Pfaller wraz ze swoją rodziną starannie zorganizował spotkanie. Mieliśmy rajd na orientację z dalszym zwyciężcą. W sobote natomiast mieliśmy przyjemny powrót do domu.
 
 W tym roku obchodzimy 10 rocznicę powstania klubu.
ZLOT KLUBU FIATA 128 W SCHÖNBRUNN / BAMBERG 19-21.7.2002
 O jubileuszowym 10 spotkaniu milośników Fiata 128 w niemczech (Gemeinschaft der Fiat 128 Freunde przyp. aut.) dowiedziałem się za pośrednictwem klubowiczów Moniki i Georga Kreglera, oraz Daniela i Ralfa Rödera. Po miesiącach przygotowań i planowań został w końcu stworzony całkiem interesujący i ciekawy program imprezy. W programie imprezy znajdowała sie rajd z elementami jazdy zręcznosciowej.
 
 Punktem kulminacyjnym dla wielu klubowiczów było spotkanie z gościem z Zrzeszenia ABARTH, Leo Aumüller, który z zapałem opowiadał o swoim samochodzie i jego historii. Z wilgotnymi oczami i gesią skórką słuchaliśmy go w napeciu. Wieczór zlotu wypełniały m in. loteria fantowa, muzyka, oraz zabawa klubowiczów. W sobotę była jazda zręcznościowa ze słupkami, w którym Andreas Schlemmer zajął 3 miejsce. Liczni klubowicze z bliska i daleka byli bardzo ożywieni, zlot był okazją do poznania nowych członków
RAJD DO GROßKLOCKNER PRZEZ ALPY 6.-8.9.2002
 Tak sie złożyło, że wyjechaliśmy w piatek wczesnie rano . Tym razem byliśmy z moim X 1/9 w drodze. Teraz moge powiedzieć że było to 780 km jady górskiej. Trasę rozpoczeliśmy w Kempten , nastepne jechaliśmy przez Füssen-Pfronten-Fernpass, Richtung Innsbruck a potem przez Gerlospass aż do Krimmler Wasserfällen.
 
 Postój w południe na tle pieknej panoramy skalnej.
 
 
 
 Ładna pogoda i piekna panorama Alp to jest to co Großklockner potrafi zaoferować.
RAJD DO HAPPURGER-BERG 15.08.2002
 Jeszcze raz tego samego roku chciałem pokonać góry. Z czterema samochodami przyjechalismy do Happurg. Podróż sprawiła nam wiele przyjemności.
 
^ NA GÓRĘ