SPOTKANIA MIŁOŚNIKÓW ZASTAVY 1100 - NOWE RELACJE 2004
INDEX
<< Poprednie relacje
  Spotkania miłośników
Zastavy 1100
Poniżej znajdują się krótkie relacje ze zlotów miłośników Zastavy, odbywających się w 2003-2004 r. Artykuły i zdjęcia pochodzą ze strony Klubu Zastava www.Zastava.c2000.pl Serdeczne podziękowania dla pana J.Kurnika za udostępnienie materiałów.
VII OFICJALNY ZJAZD KLUBU ZASTAVA KIEŁBIKOWA STRZECHA 1-3. 05.2004
  "Jazda po omacku - Zlot Zastav nad Zalewem Sulejowskim"
Już po raz siódmy w pierwszy majowy weekend nad Zalewem Sulejowskm na ogólnopolskim zlocie klubu spotkali się miłośnicy Zastav. Jak co roku nie zabrakło zabaw i konkursów związanych z budową i eksploatacją tego jugosłowiańskiego samochodu. Do Borek przyjechało blisko 30 aut z całej Polski. Zastavy 1100 stanowiły najliczniejszą grupę aut wyprodukowanych przez zakłady Crveny Zastavy, ale nie jedyną.
 
  Nad zalewem pojawiły się także inne modele: 750-ki, a także spokrewnione Fiaty 128, Yugo Korale i Fiat 1100.- Klub powoli się rozwija. Pamiętam nasz pierwszy zlot, na który przyjechały zaledwie trzy auta - wspominał Jerzy Kurnik, współorganizator zlotu i założyciel klubu. - W 1999 r. kupiłem Zastavę. Zacząłem szukać części i wtedy utworzyłem stronę internetową. Rozbudowywałem witrynę o księgę gości, którzy zaczęli się do niej wpisywać. I tak powstał klub. Na stronach www.zastava.c2000.pl można znaleźć informacje dotyczące naszych samochodów i zlotów.
 
  Jedną z trzech obecnych na zlocie Zastav 750 przyjechał Mikołaj Niezgoda z Torunia: - To mój pierwszy samochód, który kupiłem poprzez ogłoszenie. Nawet nie wiedziałem jak wygląda to auto, ale ojciec doradził mi, że warto je kupić. Mój pojazd w przyszłym roku skąńczy 40 lat. Na każdym spotkaniu organizowana jest giełda na której uczestnicy zlotu wymieniają się opiniami i częściami - Oprócz tego staramy się urozmaicić zlot, organizujemy konkursy - wyjaśnił Marek Mielniczuk, współorganizator zlotu.-
 
  W tym roku przygotowaliśmy test sprawnościowy, w którym startowała załoga złożona z dwóch osób. Kierowca miał zasłonięte oczy, a pilot naprowadzał go komendami na właściwy tor jazdy. Jednym z uczestników konkursu był Tomasz Leszczyński, którego pilotem była żona Alina. Nie była to łatwa konkurencja, ale wszyscy uczestnicy dotarli szczęśliwie do mety. - Moja przygoda z jugosłowiańską marką zaczęła się prozaicznie - opowiada nam Tomasz Leszczyński. Wybrałem ten samochód z przyczyn prozaicznych. W 1998 r., kiedy kupowałem auto, w moim zasięgu był Daewoo Matiz lub Seicento.
 
  Wybrałem jednak Yugo Korala z silnikiem 1.3, gdyż w tej grupie największy. Najstarszym pojazdem na zlocie był zabytkowy Fiat 1100 należący do Włodzimierza Kurnika. Samochód właściciel sprowadził z Włoch. W latach 60. jeździł nim włoski fryzjer. Przez 20 lat stał unieruchomiony w garażu, bo miał pęknięty blok silnika. Na szczęście obecnie jest w pełni sprawny. Kolejne spotkane, które zamknie sezon, odbędzie się we wrześniu w tym samym miejscu. (tekst Miłosz Hrycek e-mail Miloszhrycek@poczta.onet.pl)
 
VI OFICJALNY ZJAZD KLUBU ZASTAVA KIEŁBIKOWA STRZECHA 20-21. 09.2003
 
 
^ NA GÓRĘ