SPOTKANIA
MIŁOŚNIKÓW ZASTAVY 1100 - NOWE
RELACJE 2004 |
|
|
|
Spotkania
miłośników
Zastavy 1100
Poniżej
znajdują się krótkie relacje ze
zlotów miłośników Zastavy,
odbywających się w 2003-2004 r.
Artykuły i zdjęcia pochodzą ze
strony Klubu Zastava www.Zastava.c2000.pl
Serdeczne podziękowania dla pana J.Kurnika
za udostępnienie materiałów. |
|
|
|
VII OFICJALNY ZJAZD KLUBU ZASTAVA KIEŁBIKOWA
STRZECHA 1-3. 05.2004 |
|
"Jazda
po omacku - Zlot Zastav nad Zalewem
Sulejowskim"
Już po raz siódmy w pierwszy majowy
weekend nad Zalewem Sulejowskm na
ogólnopolskim zlocie klubu spotkali się
miłośnicy Zastav. Jak co roku nie zabrakło
zabaw i konkursów związanych z budową i
eksploatacją tego jugosłowiańskiego
samochodu. Do Borek przyjechało
blisko 30 aut z całej Polski. Zastavy
1100 stanowiły najliczniejszą grupę
aut wyprodukowanych przez zakłady Crveny
Zastavy, ale nie jedyną. |
|
|
|
|
|
Nad
zalewem pojawiły się także inne modele: 750-ki,
a także spokrewnione Fiaty 128, Yugo Korale
i Fiat 1100.- Klub powoli się rozwija.
Pamiętam nasz pierwszy zlot, na który
przyjechały zaledwie trzy auta - wspominał Jerzy
Kurnik, współorganizator zlotu i
założyciel klubu. - W 1999 r. kupiłem
Zastavę. Zacząłem szukać części i wtedy
utworzyłem stronę internetową.
Rozbudowywałem witrynę o księgę gości,
którzy zaczęli się do niej wpisywać. I
tak powstał klub. Na stronach
www.zastava.c2000.pl można znaleźć
informacje dotyczące naszych samochodów i
zlotów. |
|
|
|
Jedną
z trzech obecnych na zlocie Zastav 750
przyjechał Mikołaj Niezgoda z
Torunia: - To mój pierwszy samochód, który
kupiłem poprzez ogłoszenie. Nawet nie
wiedziałem jak wygląda to auto, ale ojciec
doradził mi, że warto je kupić. Mój
pojazd w przyszłym roku skąńczy 40 lat. Na
każdym spotkaniu organizowana jest giełda
na której uczestnicy zlotu wymieniają się
opiniami i częściami - Oprócz tego staramy
się urozmaicić zlot, organizujemy konkursy
- wyjaśnił Marek Mielniczuk,
współorganizator zlotu.- |
|
|
|
|
|
W tym
roku przygotowaliśmy test sprawnościowy, w
którym startowała załoga złożona z
dwóch osób. Kierowca miał zasłonięte
oczy, a pilot naprowadzał go komendami na
właściwy tor jazdy. Jednym z uczestników
konkursu był Tomasz Leszczyński,
którego pilotem była żona Alina.
Nie była to łatwa konkurencja, ale wszyscy
uczestnicy dotarli szczęśliwie do mety. -
Moja przygoda z jugosłowiańską marką
zaczęła się prozaicznie - opowiada nam Tomasz
Leszczyński. Wybrałem ten samochód z
przyczyn prozaicznych. W 1998 r., kiedy
kupowałem auto, w moim zasięgu był Daewoo
Matiz lub Seicento. |
|
|
|
Wybrałem
jednak Yugo Korala z silnikiem 1.3, gdyż w
tej grupie największy. Najstarszym pojazdem
na zlocie był zabytkowy Fiat 1100
należący do Włodzimierza Kurnika.
Samochód właściciel sprowadził z Włoch.
W latach 60. jeździł nim włoski fryzjer.
Przez 20 lat stał unieruchomiony w garażu,
bo miał pęknięty blok silnika. Na
szczęście obecnie jest w pełni sprawny.
Kolejne spotkane, które zamknie sezon,
odbędzie się we wrześniu w tym samym
miejscu. (tekst Miłosz
Hrycek e-mail Miloszhrycek@poczta.onet.pl) |
|
|
|
|
VI OFICJALNY ZJAZD KLUBU ZASTAVA KIEŁBIKOWA
STRZECHA 20-21. 09.2003 |
|
|
|
|